Swinging eller hitting - Page 2 - LynnBlakeGolf Forums

Swinging eller hitting

Scandinavian PGA

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 07-12-2009, 07:04 AM
BerntR's Avatar
BerntR BerntR is offline
Senior Member

Jeg er primært en svinger på fulle slag.

Innenfor 50 meter går jeg tidlig gjennom med hendene. Også i bunker og på greenen.

Fordelen med sving slik jeg ser det er stabile distanser på fulle slag. Men det blir så som så med retningskontrollen og finesse mjulighetene.

Med hit har jeg bedre retningskontroll og mere distanse feel, men er mindre stabil på lengden på fulle slag. Når jeg får det til, vel og merke

Jeg har vel på følelsen av at skillet mellom hit og sving er glidende. I ytterpunktene krever det svært forskjellig oppstilling og synkronisering av hender vs kropp. Men i moderate utgaver går det an å balansere drag & drive - i hvert fall rundt impact.

Idealsvingen min (den jeg ønsker, men sjelden har) er basert på en grunleggende svingbevegelse men med rom for litt hit action rett før impact. Da er det mulig å modifisere hinging action i nedsvingen slik at den ligger et sted mellom horisontal og angular. Dette kan gjøre underverker med retningskontroll og trajectory kontroll. Og "the hitting hand" vet hva slags ballbane slaget får så det er bra å gi den en sentral rolle ved impact.

Bernt
Reply With Quote
Old 08-10-2009, 04:56 AM
Per Per is offline
Junior Member

Hej!

Ska bladet vara något öppet när man adresserar bollen vid swinging? spelade igår och när jag använde swinging och HH drog jag en del bollar med vänsterskruv men om man öppnar bladet något vid adresseringen borde väl det motverkas? eller manipulerar man för mycket då?

tacksam för hjälp!
Reply With Quote
Old 08-21-2009, 05:26 AM
hansli's Avatar
hansli hansli is offline
Junior Member

Öppet blad i impact
Jag är ingen tränare men har studerat TGM intensivt i tre år och vågar säga följande. Ja, du bör ha bladet öppet, mindre för mer loftade klubbor och mer för de längre. Det handlar om relationen mellan impact och lägsta punkten som blir längre fram för vidare swing. Bollen lämnar inte klubban vid impact utan senare när klubban är vinkelrät. Man får känna sig fram.

Hans

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules